"Jag är så lyckligt lottad"

Sitter på bussen hem efter att ha redovisat filmen i skolan och sen efter det fikat med Ada på EH. Sen nu efter det har jag varit hos min tant. :) Och nu på bussen, med musik i öronen och det vanliga tänket på allt mellan himmel och jord kom jag att tänka på vilken tur jag har som både känner och får träffa så många trevliga/roliga människor. Och då kom jag att tänka på vad en man sa i simhallen sist jag var där. Vi snackade lite sporadiskt under hela tiden vi simmade och innan jag skulle gå upp stod vi och snackade en stund till. När jag väl skulle gå sa han nåt i stil med "jag är så lyckligt lottad som får träffa så trevliga människor som du".

Jag har aldrig tänkt på det innan så precis, men ja, tänk vilken tur man har som, oftast iaf, träffar så trevligt folk! Men sen beror det nog lite på hur man själv är skulle jag tro. Är man trevlig och vänlig själv så smittar det kanske av sig på människorna man möter.
Men hur som helst tycker jag det var fint sagt, och det är en typisk sån sak som iaf jag "missat" att se innan. Men nu när jag tänker på det så har jag sån tur att både känna massa trevliga människor, plus att människorna jag träffar ofta också är väldans trevliga. :)
Oj, vilket flummigt inlägg det blev, men ville bara säga det. :)

xoxo

Kommentera här: