Rosa rosor.

Har äntligen tagit tag i skrivandet igen, får se bara hur länge det dröjer till nästa gång jag sätter mig med det, men förhoppningsvis blir det snart! Vill bli klar med den här texten nu! (Ja, jag skriver fortfarande på Gotlands-texten...)
Men nu har jag åtminstone lite deadline till ett första utkast. Har lovat Evald att han ska få läsa det, så tänkte försöka ha det klart till helgen nu när han kommer hit, så får han lite att läsa..
Men lite dumt att jag inte skrev in det jag skrev i somras, på datorn direkt sen när jag kom hem, för nu fattar jag inte riktigt vad jag menar med vissa symboler i det jag skrivit, och det krävdes en del detektivarbete innan jag fattade var i texten det handskrivna skulle in. Men antagligen lär jag väl göra samma "tabbe" i år igen. Funderar på att skriva ut ett ex och ha med till Gotland så kan jag ju sitta och skriva på färjan. :)
Och förresten, nu när jag sitter med texten fick jag (återigen) slå upp blomsterspråket på google (hade ju så klart glömt betydelsen av blommorna jag har med i texten, rosa rosor.)
Tycker det är lite fint att blommorna har ett eget språk.
 
(Googlebild)
 
Vet ni vad de rosa rosorna betyder?
 
Ciao! <3

Kommentera här: