Hemma

Ja, det blev visst en spontantrip till Gotland över helgen.
Bestämde mig igår runt middagstid att jag skulle åka redan igår och inte ikväll som jag tänkte först.
Så efter skolan blev det att snabbt städa och diska undan och så packa det som jag behövde ha med, slänga sig i bilen och börja roadtripen. Tog drygt 4 timmar att köra (skulle ta 3 timmar och 15 min enligt gpsen, men eftersom det var vägarbete där jag skulle svängt av i Halmstad och mobilens gps inte fattade att det finns en annan väg, så lurade den ut mig på en massa småvägar mitt ute i ingenstans för att sen ta mig tillbaka dit jag kommit om jag tagit den andra vägen. Och ovanpå alltihop så drog gpsen en massa batteri så när jag var utanför Ljungby svängde jag inom till Isak för att ladda mobilen några minuter. Och så fick jag ju träffa lillebror med. Även om inte han verkade lika glad över det som jag.. haha!
Lite utanför Växjö dog iaf mobilen, men tack och lov så var det skyltat Oskarshamn redan där, så med hjälp av skyltarna och bussen framför så hittade jag rätt. Vet att det kanske egentligen är en rätt knasig metod att när man inte hittar bara följa efter framförvarande fordon, men hittills har det faktiskt funkat. :P Men det är kanske mest ren tur..
Jag kom iaf fram en timme innan färjan gick och landade sen i sängen vid 1-tiden. Då var man lite lagom trött efter först 1,5 timmes bussresor (till och från skolan), roadtrip som totalt varade drygt 5 timmar och så 3 timmar på en färja. Behöver jag säga att jag var slut när jag väl kom fram?
Men trots det så kunde jag inte somna först. Var väl en kombo av övertrötthet och glädje över att vara "hemma" igen, för så känns det faktiskt. Det känns som hemma här. :)
 
Ciao! <3

Kommentera här: