Och om du kunde se mig nu, då skulle du tro att jag var nån annan men ser ut precis som jag.

God förmiddag! 
Ställde klockan tidigt idag för att få mer tid till pluggandet. Går faktiskt riktigt bra. Mycket bättre än jag trodde det skulle gå! :) Så nu är jag redan halvklar, vilket innebär att jag nog hinner med mer än jag tänkt! 
 
Har ni någon gång tänkt på hur mycket man förändras och utvecklas hela tiden?
Jag kom iaf att tänka på det efter att jag och en klasskompis snackat om hur vi var i tonåren. Jag berättade att jag var jätteosäker, tyst och knappt vågade se någon i ögonen. Hon trodde knappt på mig. "Du som är så social och trevlig?!" var hennes kommentar.
Så tänk vilken tur att man hela tiden utvecklas och utmanar sig för att komma framåt! Hade jag fastnat i det osäkra, tysta, så hade jag aldrig vågat göra alla de äventyr och utmaningar jag gjort och då hade jag inte haft alla dessa (både bra och mindre bra) erfarenheter som gjort mig till den jag är idag! Summan av kardemumman är alltså att våga göra det DU drömmer om och längtar efter. Skit i vad alla andra tycker! Och FRAMFÖRALLT tro på dig själv!  Du är så mycket starkare och klarar sååå mycket mer än du tror!
 
Nu måste jag fortsätta plugga innan det blir en sväng till affären för lite helghandel! 
 
Ciao! <3

Kommentera här: