You make me smile

Hej på er! 
Nu är jag äntligen på Gotland hos Alexander igen! Har varit en hyfsat lugn påsk; var på loppis igår tillsammans med hans mamma och syster och idag ska vi till Dalhem (tror jag det hette) och åka ett tåg, om jag fattat det rätt. :P
Känns så bra att vara här och tänka på annat än skolan. Har faktiskt kunnat koppla bort det nästan helt. Och så har det varit skönt att vara här hos Alexander nu med när farfar varit dålig. Nu är han äntligen bättre, men jag tycker alltid det är jättejobbigt när farfar blir dålig. Han är en som jag verkligen ser upp till och han betyder så mycket för mig. Så att veta om att han inte mår bra är verkligen jättejobbigt. Jag hoppas bara att han får fortsätta vara pigg nu! Det är så orättvist att just han ska behöva bli dålig till och från. Och känns alltid lika jobbigt när jag inte kan åka och hälsa på honom så ofta som jag egentligen skulle vilja, vill finnas där för honom. När jag kommer hem imorgon är klockan närmare 23, och sen sticker jag igen tidigt på morgonen därpå, så kommer inte hinna träffa honom då. Får trösta mig med att jag kommer hem igen redan nästa helg och kan hälsa på honom då, och då har han förhoppningsvis fått komma hem igen. <3
 
Ciao! <3
 
"Vi är en sekund, i epokernas dröm
Men vårt liv, en oersättlighet
Så innan, min låga flämtar till
Och skymningstimman tiger still
Vill jag va' ett bloss, för dom som följer oss

En tid, ett ljus på deras stig
En tid, ett ljus i deras liv"

Kommentera här: