Au pair school

Gokväll på er!
Idag snackade jag med en tjej som funderar på att bli au pair, och då genom Cultural Care, samma som jag åkte med. Har inte tänkt speciellt mycket på den erfarenheten de senaste åren, eller ja, inte sen Italien när jag fick det där mailet från dem.
I alla fall, vi snackade om allt möjligt; hur det gick för mig, vad man ska tänka på, osv. Och så kom jag på idag, att oavsett hur taskigt det gick för mig så är ändå au pair school i NY en av de roligaste saker jag gjort hittills i mitt liv. Det var en så häftig och rolig upplevelse. Alla nya kompisar och kulturer, lektionerna, kvällsaktiviteterna, förväntningarna.... you name it. Hade jag kunnat hade jag nog inte tackat nej till att åka till just själva skolan igen!
En annan sak jag funderat på den senaste tiden är hur alla (nästa ) alltid förväntar sig att man vill gå ner i vikt när man säget att man tränar och/eller vill komma i form. Tänk om allt man vill faktiskt bara är att komma i form rent allmänt? Är det ens okej att säga att man är nöjd med sin vikt? Jag är i alla fall det, nu, för första gången någonsin. Det enda jag vill är att bli starkare, att komma i bättre form. Och skulle det vara så att jag kommer ha denna vikten för all framtid, så är jag nöjd. Faktiskt. Även om det känns som en förbjuden sak att säga i dagens Sverige... 
Nu får jag ha tänkt färdigt, för nu börjar farmen och sen ska jag nog sova tidigt ikväll.
 
Xoxo! <3

Kommentera här: