Hemma igen efter ett underbart nyårsfirande.

Så var det alltså nytt år och jag är hemma igen. Spenderade nyår hos Alexander och kom hem igen igårkväll. Eller ja, det känns ju som hemma där med nu ju. Och om bara drygt fyra månader är det mitt hemma på riktigt. Det känns jättebra, men samtidigt är det en lite stressande tanke att jag under dessa månader ska hinna med allt som ska hinnas med i skolan. Samtidigt som det känns lite sjukt att det snart är slut. Det känns lite skrämmande på ett sätt med, att snart vara färdig och faktiskt ha en titel. En titel som visar att jag faktiskt kan det jag ska jobba med. Men mest känns det bra! Äntligen börjar jag närma mig det mål jag jobbat mot så länge nu! All panik, all frustration, ångest, stress, ja allt har faktiskt varit värt det. Och så har det så klart varit en del skojigheter med; som när klassen körde laserdome, estetikkursen, när vi experimenterade på kemin, kort sagt; alla skratt och alla tårar har lett oss hit. Även om det känts som att man bara velat lägga sig ner på golvet och ge upp flera gånger, så är jag så oerhört glad att jag inte gjorde det, utan att jag faktiskt kämpade på. Som den gången jag skrev en tenta (som egentligen skulle ta två veckor att skriva) på 6 timmar bara på ren ilska och förtvivlan och fick VG.
Men snart är den här berg-och-dal-banan av ångest, glädje och stress äntligen över! Kan knappt bärga mig tills jag är klar och får börja jobba! :D 
 
Ciao! <3

Kommentera här: