Kortvasan

Nu är vi hemma igen efter en tur i Sälen. Eller ja, tur och tur, blev nästan en vecka. Och vi har haft det jättebra! Vi åkte upp i torsdags och i fredags åkte pappa och jag kortvasan. Och tro det eller ej, men vi klarade det. Det tog sin lilla tid, men vi kämpade på och tog oss hela vägen från Oxberg till Mora. Och vi lyckades gå i mål EXAKT samma tid, till och med på sekunden samma tid. Det tycker i alla fall jag var lite fräckt! ;)  Men det är en grej jag inte förstår...varför gömde Vasa inte bara sig i  skogen så hade han sluppit åka så långt?! ;o
Men nu har jag (nästan) bestämt mig för att om 3 år så ska jag åka öppet spår!
I lördags hade vi vilodag och sen i söndags åkte Isak och jag skidor i Hundfjället, så härligt!
Igår spenderades större delen av dagen i bilen för Isaks och min del när vi följde mamma, pappa och Frida under öppet spår.
Tyvärr blev det inte så många sovmornar som man kanske hoppats, men vi har ju hunnit med desto mer då. ;)
Nu blir det till att se ikapp lite farmenavsnitt innan vi ska sova.
 
Xoxo! <3

Kommentera här: