I see my future.

Vilken bra dag detta blev ändå! Började den genom att ringa och klaga först hos Hallandstrafiken för att deras chaufförer inte hittar och jag nästan missar bussen pga det, sen till transportstyrelsen för att ifrågasätta Hallandstrafikens bussar. Finns som bekant en lag om att använda bälte och det finns även skyltar om detta ombord på de flesta bussar, men finns det bälten i alla bussar?? Nej. Han svarade att de bussar som saknar bälten troligen är kvar sen det att det var okej att inte ha bälte, men att dessa så småningom kommer tas ur bruk för att de är för gamla. Men om man vill åka säkert fram till dess då? Nej det kunde han inte svara på.
Dessutom är alla bussar iaf i Halmstad/Laholm väldigt fräscha och ser ut att vara hyfsat nya. Ska ringa tillbaka när jag kommit hem och påpeka detta för tänkte inte på det när jag pratade med dem. tidigare.
Anyway. Med den bussen jag tänkt ta hem hade jag haft ett byte på 45 min i Laholm, men vad gör man? Bara att gilla läget ju. Smsade lite med Robin och det visade sig att han var i stan, så jag hoppade av bussen vid Sture och tog den byte-tiden här i Halmstad istället. Fikade lite på de bullarna mormor skickat med mig idag och snackade om lite ditt och datt. Trevligt trevligt! Man blir på så sjukt bra humör när man träffar honom. :)
Naja, nu sitter jag iaf på bussen på väg till Laholm. Ikväll blir det pizza och zumba. Bra kombo! ;)

"Giv att dina dagar får bli till andras glädje.
Giv att alla möter dig med kärlek mild och god.
Aldrig ska jag glömma de ord som jag fick höra
Vad som än oss händer vill de ge oss kraft och mod"

Ciao! <3

Kommentera här: