A world full of blind dates

Hemma igen efter en jàttetrevlig eftermiddag med Rhiannon. Gick i lite affàrer och avslutade med en drink. Sprits. En typisk drink fòr norra Italien. Supergod och serverades med chips, jordnòtter, snittar, oliver och fruktsallad. Mumsigt vàrre! 
 
Var kul att tràffa nàgon annan som snackar engelska, som flyttat hit fràn ett annat land och vet hur det àr att komma hit som "utlànning" och inte kunna spràket. Sen var det ju trevligt att hòra att jag tydligen snackar riktigt bra engelska, speciellt nàr hon sjàlv kommer fràn Australien. :)
 
Lite roligt, fòr nàr mina vàrdfòràldrar tipsar ihop mig med olika personer som jag àr i samma àlder som sà blir det varje gàng som att gà pà en blind date, fast fòr att hitta vànner, inte fòr kàrlek. Lite spànnande faktiskt! 
Varfòr har man inte sàna hàr friendship-blind-dates i vanliga fall? :P Inte alls nervòst som infòr en vanlig blind date. :P
 
Nu ska vi àta kvàllsmat och sen ska jag nog bòrja làsa en ny bok tror jag. Lite fòr tròtt fòr att orka skriva sjàlv. 
 
Ciao! <3

Kommentera här: