Jag viskar en bön

Så var det alltså den sista "riktiga" dagen här idag då. Känns ju inte jättebra om jag säger så. Hade gjort vad som helst för att få stanna bara några dagar, någon vecka till!
Igår bjöd Alexanders föräldrar oss på restaurang. Åt jättegoda hamburgare på O'Learys. Rekommenderas verkligen! Men sen när vi kom hem igen var vi så mätta och trötta att vi stupa rakt i säng! Så kan det gå!
Dagen idag har varit rätt lugn; bakade äppelmuffins i förmiddags och efter middag körde jag och handlade till ikväll när det blir grillat. Och så var jag en stund i ladugården och hjälpte till. Jag kommer faktiskt sakna kossorna, vem hade kunnat tro det?
Snackade med högskolan i Halmstad idag med och fick reda på att jag inte får ha min slutVFU här på ön. Tycker det är riktigt kasst! Dels för att jag verkligen vill det, men allra mest för att de, inför den första VFUn, sa att till slutVFUn kunde man få önska placering och kommun om man visste att det var någonstans man ville flytta eller jobba så skulle det säkert gå att ordna. "Det brukade inte vara några problem". BULLSHIT! Så nä, nu har de plötsligt ändrat tankegång och ska göra det svårare, nästintill omöjligt (det sa de själva) att vara i någon annan kommun än Halmstad och kommunerna närmast. Ser verkligen fram emot att få sluta där om 9 månader!! Nedräkningen har börjat!
 
Ciao! <3
 
 
"Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ
Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ"

Kommentera här: