Utan facebook

Nu är det bara tre månader kvar till examen! Och bara tre veckor av den sista kursen innan examensarbetet. Lite skräckblandad förtjusning inför det, men det får väl gå. ;)
Nu inför påsk är jag förresten inte på facebook. Riktigt skönt att slippa det faktiskt! Skönt att inte första tanken så fort nåt händer är att "det här måste in på facebook!" Men sen samtidigt är det lite skrämmande på ett sätt. För nu när jag inte är inne där under så lång tid så har jag märkt hur alla tar för givet att alla vet allt om dem för att det står ju på fb (och ja, jag var likadan innan). Men när man inte är där har man verkligen noll koll, och de få vänner som faktiskt hör av sig emellanåt är de enda jag har något hum om hur det är med dem. Jag tycker det är lite skrämmande att folk inte anstränger sig mer för att bevara en vänskap, att man helt enkelt bara lägger upp något på facebook så ser alla det, istället för att faktiskt höra av sig till de specifika personer som man egentligen vill ha kontakt med. Jag har trott mig ha många bra och nära vänner, men nu när jag märker hur få det faktiskt är som hör av sig, eller över huvud taget svarar på sms så visar det sig att de kanske inte är så många som jag faktiskt trodde. Riktigt synd! Men jag har insett det nu iaf och jag kommer hålla fast ännu mer vid de vänner som faktiskt bryr sig om vår vänskap! <3
 
Ciao! <3

Kommentera här: