Ny vecka

Efter en lagom seg helg så är det måndag och då gäller nya tag.
Var både skönt och segt att det inte hände så mycket i helgen.
I fredags körde pappa och jag till Mellby och vi började med en sväng på Maxi efter att jag varit på Dressmann och "hälsat på" för de hade ett ledigt jobb. Kvällen spenderades med McDonalds och sen halvsova framför tvn som pendlade mellan hockey och Let's dance. På lördagen grävde pappa och lite jag utanför stugan för att vi ska bygga en liten altan eller nåt. Shit vad jobbigt det var att gräva! :o Så istället försökte jag mig på att gräva upp buskarna. Fick upp en och de andra tre fick pappa fixa för det var fortfarande så fryst i marken så de satt stenhårt. Den röda busken som varit lite av ett "staket" in till grannen satt så hårt att vi fick ta hjälp av pappas bil för att få väck dem. Så pappa grävde och jag satt i bilen. Och vi lyckades faktiskt få upp dem till slut, även om det kostade två spännband och pappa var tvungen att dra upp de sista för hand.
Igår var bara en allmän slödag och Frida och jag började den med frukost framför tvn och big brother-maraton. Perfekt!
Men även om det är skönt att ha en lugn, hyfsat oplanerad helg, så blir (iaf jag) så himla rastlös av att inte göra nåt...
Idag blir också en ganska lugn dag. Börjar inte jobba förrän halv 1 och slutar kl 3. Sen är det inget mer inplanerat förrän vid 6 ikväll för då ska jag köra Melissa till Diö där hon ska få pälsen klippt.

All my life I've been good but now,
I'm thinking 'What the hell'

Kommentera här: