You stole my heart.

Go kväll!
Har varit en lugn och skön helg, men har ändå hunnit med en del känns det som. Igår blev det en del fix inför jul, bland annat gjorde jag senap för första gången någonsin (och ja, den blev helt okej!), lite knäckebröd och så lite mer godis. Mumma! :P
På kvällen var jag på Emelies födelsedagsfest. Riktigt roligt! Stannade till midnatt och så blev det sovmorgon i morse. Vaknade lagom till julkalendern. Riktigt spännande och mysig i år om ni frågar mig. :)
 
Har börjat med något nytt med förresten (eller ja, nytt och nytt vet jag inte, men något nytt för mig) - att ta ut glädjen i förskott.  Vet att många säger att man varken ska ta ut glädje eller problem i förskott, men jag tänker såhär (som någon sa någon gång, men jag kan inte komma ihåg vem) :om man inte tar ut glädjen i förskott och det som gör en glad inte händer, ja då får man ju kanske aldrig vara glad (Pessimistisk tanke från början, men med ett positivt budskap?) Och om man gläder sig åt något i förskott och det sedan händer; ja då måste det ju betyda dubbel glädje. Eller??
Däremot problemen, de ska man passa sig för. Spara dem tills de kommer, ta inte ut dem i förskott! :P
Blev kanske lite rörigt,  men hoppas ni fattar vad jag menar?
 
Ciao! <3
 
"Yeah you said 'hey'
And since that day
You stole my heart
And you're the one to blame

And that's why I smile
It's been a while
Since every day and everything has
Felt this right
And now you're turning it all around
And suddenly you're all I need
The reason why I smile"

Kommentera här: