Upprop

God morgon!
Vaknade med ett ryck idag när jag tittade på väckarklockan och den står på 06:59 och jag hade ställt klockan på 6.. Har alltså försovit mig en timme. Och så kommer jag på att mamma skulle ju väckt mig när hon vaknat, så hon måste ju också försovit sig och hon börjar ju jobba vid 8! :O Rusar upp och in till mammas och pappas rum för att väcka mamma, men hon är inte där. Phew.. hon är redan nere och duschar. Undrar när hon vaknade och går in till mitt rum igen för att packa lite.
Då kommer mamma upp och ser något förvånad ut över att jag redan är uppe... Hmm...
Förklarar att jag försov mig och skulle väcka henne, och bla bla bla, och då säger mamma: "Och så är klockan bara 6..."
WHAT?! :O
Visar sig att min väckarklocka tydligen gick en timme för fort....
Men men... nu är jag fit for fight och det är en över en timme tills jag och Isak ska köra. Skönt att inte behöva stressa iväg sen. :)
Just ja. Har ju inte berättat att det är idag som jag flyttar (lite). Kommer iofs hem igen redan på onsdag för har inga föreläsningar förrän på måndag, så tänkte att då ka jag lika gärna vara hemma och laga mat/baka och städa till på lördag när vi ska fira mig med mammas sida av släkten. :)
Så idag sticker jag till Mellby och när jag ändå kör så åker Isak med, så släpper jag av honom hos Sofie. Sen när jag kommer till Mellby blir det lassa av mina saker och sen sticka in till Halmstad och se vart skolan ligger och luncha med Robin. Kommer bli nice!
Imorgon är första dagen jag träffar klassen. Är upprop på eftermiddagen, typ 3 timmar, sen är jag ledig igen till den 16e. Awesome!
Har bara lite problem med att registrera mig till utbildningen. Kommer inte upp nån registrera-knapp som det ska göra... Får vänta till 10 för då kommer de nissarna till jobbet som kan hjälpa mig.
Nehepp, kan lika gärna fixa undan disken medan jag väntar på att klockan ska bli 10. :P
Hej på er!

Kommentera här: